Hlásenie občana k trvalému a prechodnému pobytu
Potrebujete:
- občiansky preukaz,
- ak sa jedná o dieťa do 15 rokov, zákonný zástupca predkladá rodný list dieťaťa,
- cudzinec predkladá cestovný pas alebo osvedčenie o štátnom občianstve,
- doklad o vlastníctve rodinného domu alebo budovy určenej na bývanie, kde sa hlásite k pobytu,
- súhlas vlastníka resp. všetkých spoluvlastníkov nehnuteľnosti, kde sa hlásite k pobytu, s výnimkou prihlásenia jedného zo spoluvlastníkov, jeho manžela alebo nezaopatreného dieťaťa,
- vypísanie prihlasovacieho lístka k trvalého pobytu.
Potvrdenie o trvalom pobyte
Potrebujete:
- občiansky preukaz,
- správny poplatok 5,00 €.
Pri vydaní potvrdenia pre vydanie prvého občianskeho preukazu sa predloží rodný list dieťaťa.
Zrušenie trvalého pobytu
Podáva vlastník alebo spoluvlastníci nehnuteľnosti. Potrebujete:
- občiansky preukaz,
- doklad o vlastníctve nehnuteľností nie starší ako 3mesiace.
Trvalý pobyt nie je možné zrušiť manželke spoluvlastníka ani jeho maloletému dieťaťu.
Žiadosť o určenie (zmenu, zrušenie) súpisného čísla, súpisného a orientačného čísla
UPOZORNENIE:
Zmena legislatívy od 1.7.2015
Zákonná úprava:
Zákon 369/1990 z.z. v platnom znení, zákon 125/2015 o registri adries a o zmene a doplnení niektorých zákonov, vyhláška MV č. 31/2003 Z. z. a vyhl. MV SR č. 141/2015, ktorou sa mení a dopĺňa vyhláška MV SR č. 31/2003, ktorou sa ustanovujú podrobnosti o označovaní ulíc a iných verejných priestranstiev a o číslovaní stavieb, vyhláška MV SR č. 142/2015 z 23.6.2015, ktorou sa vykonáva zákon č. 125/2015 Z. z. o registri adries a o zmene a doplnení niektorých zákonov
Vybavuje:
Obec Čičava, Obecný úrad Čičava 41, 093 01
Martina Marcinková, tel. 057/44 22 000, 0911 915 388
Určenie súpisného čísla
Žiadosť o určenie súpisného čísla sa podáva na predpísanom tlačive (príloha č.1 ).
K žiadosti je potrebné priložiť:
- doklad o vlastníctve pozemku alebo doklad o inom práve k pozemku, na ktorom je budovy postavená
- právoplatné kolaudačné rozhodnutie (ak ho stavba vyžadovala)
- príslušné povolenie stavebného úradu na uskutočnenie stavby, z ktorého vyplýva, že stavba nevyžadovala kolaudáciu (ak príslušný orgán upustil od kolaudácie)
- stavebné povolenie (pri rozostavanej stavbe)
- geometrický plán
- zameranie adresného bodu (§3 ods. 4 zákona č. 125/2015 Z. z. o registri adries a o zmene a doplnení niektorých zákonov)
- údaj o tom, či sa v budove nachádzajú byty, a údaje o číslach bytov a podlažiach, na ktorých sa byty nachádzajú
V prípade, že po vydaní kolaudačného rozhodnutia došlo k zmene vlastníka stavby, žiadateľ sa preukáže dokladom o nadobudnutí stavby.
Ak žiadosť podáva iná osoba ako stavebník, musí predložiť splnomocnenie na zastupovanie s úradne overeným podpisom.
Zmena alebo zrušenie súpisného čísla
Žiadosť o zmenu – zrušenie súpisného čísla môže podať vlastník budovy na predpísanom tlačive. K žiadosti je potrebné priložiť:
- doklad o vlastníctve budovy alebo doklad o inom práve k budove
- geometrický plán
- zameranie adresného bodu bodu (§3 ods. 4 zákona č. 125/2015 Z. z. o registri adries a o zmene a doplnení niektorých zákonov), ak zmena zamerania adresného bodu má vplyv na zmenu súpisného čísla
- dokumenty, ktoré sú podkladom na odôvodnenie žiadosti (napr. Rozhodnutie o odstránení stavby a pod.)
Ak žiadosť podáva iná osoba ako stavebník, musí predložiť splnomocnenie na zastupovanie s úradne overeným podpisom.
Lehota na vybavenie:
do 30 dní
Opravný prostriedok sa nepodáva
Príloha č.1
Drobná stavba
Drobné stavby plnia doplnkovú funkciu k hlavnej stavbe, nemôžu podstatne ovplyvniť životné prostredie. Drobné stavby sú prízemné stavby, ak ich zastavaná plocha nepresahuje 25m2 a výška 5m, podzemné stavby, ak ich zastavaná plocha nepresahuje 25 m2 a hĺbka 3m, prípojky inžinierskych sietí a oplotenie. Potrebujete:
- ohlásenie (tlačivo na obecnom úrade),
- LV alebo iný doklad, ktorý preukazuje vlastnícke právo k pozemku,
- súhlas spoluvlastníkov, pokiaľ nie sú všetci stavebníkmi,
- jednoduchý situačný náčrt v dvoch vyhotoveniach,
- jednoduchá technická správa v dvoch vyhotoveniach,
- vyhlásenie kvalifikovanej osoby o odbornom stavebnom dozore,
- pri prípojkách na inžinierske siete vyjadrenie správcu siete.
OHLÁSENIE DROBNEJ STAVBY
§ 57 stavebného zákona (SZ)
Čo sa považuje za drobnú stavbu a čo nie.
Drobné stavby (§ 139b ods. 6 SZ) sú stavby, ktoré majú doplnkovú funkciu pre hlavnú stavbu (napr. pre stavbu na bývanie, pre stavbu občianskeho vybavenia, pre stavbu na výrobu a skladovanie, pre stavbu na individuálnu rekreáciu), a ktoré nemôžu podstatne ovplyvniť životné prostredie, a to:
- prízemné stavby, ak ich zastavaná plocha nepresahuje 25 m2 a výška 5 m, napríklad kôlne, práčovne, letné kuchyne, prístrešky, zariadenia na nádoby na odpadky, stavby na chov drobného zvieratstva, sauny, úschovne bicyklov a detských kočíkov, čakárne a stavby športových zariadení,
- podzemné stavby, ak ich zastavaná plocha nepresahuje 25 m2 a hĺbka 3 m, napríklad sklady krmiva, náradia alebo hnojiva, pivnice, žumpy bez prepadu (septiky nie je prípustné budovať),
Za drobné stavby sa považujú aj (§ 139b ods. 7 SZ):
- stavby organizácií na lesnej pôde slúžiace na zabezpečovanie lesnej výroby a poľovníctva, ak ich zastavaná plocha nepresahuje 30 m2 a výška 5 m, napríklad sklady krmiva, náradia alebo hnojiva,
- oplotenie,
- prípojky stavieb na verejné rozvodné siete a kanalizáciu všetkých stavieb a pripojenie drobných stavieb na rozvodné siete a kanalizáciu hlavnej stavby,
- nástupné ostrovčeky hromadnej verejnej dopravy, priechody cez chodníky a na susedné pozemky, priepusty a pod.
Za drobné stavby sa nepovažujú (§ 139b ods. 8 SZ) stavby skladov horľavín a výbušnín, stavby pre civilnú ochranu, stavby pre požiarnu ochranu, stavby uránového priemyslu a jadrovoenergetických zariadení a vodohospodárske diela.
Stavebný úrad môže určiť, že ohlásenú drobnú stavbu, stavebnú úpravu alebo udržiavacie práce možno uskutočniť len na základe stavebného povolenia (§ 57 ods. 1 stavebného zákona). Pritom prihliada najmä na umiestnenie, stavebnotechnické uskutočnenie, účel užívania stavby a jej vplyv na životné prostredie. Stavebný úrad tieto hľadiská posudzuje najmä pri ohlásení drobnej stavby alebo stavebnej úprave, ktorej súčasťou je prevádzkové, výrobné alebo technické zariadenie.
Udržiavacími prácami, pri ktorých nie je potrebné ani ohlásenie (§139b ods.15 SZ) bežné udržiavacie práce, sú najmä:
- opravy fasády, opravy a výmena strešnej krytiny alebo povrchu plochých striech, výmena odkvapových žľabov a odtokových zvodov, opravy oplotenia a výmena jeho častí, ak sa tým nemení jeho trasa,
- opravy a výmena nepodstatných stavebných konštrukcií, najmä vnútorných priečok, omietok, obkladov stien, podláh a dlažby, komínov, okien, dverí a schodišťových zábradlí,
- údržba a opravy technického, energetického alebo technologického vybavenia stavby, ako aj výmena jeho častí, ak sa tým zásadné nemení jeho napojenie na verejné vybavenie územia ani nezhorší vplyv stavby na okolie alebo na životné prostredie, najmä výmena klimatizačného zariadenia, výťahu, vykurovacích kotlov a telies a vnútorných rozvodov,
- výmena zriaďovacích predmetov, najmä kuchynských liniek, vaní, vstavaných skríň,
- maliarske a natieračské práce.
Čo je potrebné k ohláseniu drobnej stavby.
- Vyplnené tlačivo – ohlásenie drobnej stavby (príloha č.1)
- Doklady preukazujúce vlastnícke alebo iné právo k pozemku (list vlastníctva – originál s kolkom; kópia z mapy katastra nehnuteľností – originál); ak je pozemok v spoluvlastníctve aj súhlas ostatných vlastníkov s uskutočnením stavby;
- 2x jednoduchý situačný výkres s vyznačením stavby na pozemku vrátane odstupov od hraníc so susednými pozemkami a od susedných stavieb;
- 2x stavebné riešenie stavby (výkresy stavby, dokumentácia) s jednoduchým technickým opisom navrhovanej drobnej stavby vypracované kvalifikovanou osobou; 1)
- Vyhlásenie kvalifikovanej osoby, že podľa § 45 ods. 6 písm. a) zákona č. 50/1976 Zb. o územnom plánovaní a stavebnom poriadku v znení neskorších predpisov (ďalej len stavebný zákon) spĺňa podmienky na vypracovanie dokumentácie a projektu jednoduchých stavieb, drobných stavieb a zmien týchto stavieb; 1)
- Vyhlásenie kvalifikovanej osoby, že bude zabezpečovať odborné vedenie stavby a že spĺňa podmienky podľa § 44 ods. 2 stavebného zákona; 1)
- Vyjadrenie vlastníkov susedných pozemkov podľa bodu 6;
- Rozhodnutia, stanoviská, vyjadrenia, súhlasy, posúdenia alebo iné opatrenia dotknutých orgánov štátnej správy vyžadované podľa osobitných predpisov.
- Správny poplatok podľa položky 60a písm. c) zákona č. 145/1995 Z.z. o správnych poplatkoch zaplatený do pokladne Obce Čičava
1. právnickú osobu ………………………………………………………………………………… 30 eur
2. fyzickú osobu ……………………………………………………………………………………. 10 eur
1) „Kvalifikovaná osoba“ (osoba s príslušným odborným vzdelaním) – osoba, ktorá má vysokoškolské
vzdelanie stavebného smeru alebo architektonického smeru, alebo stredoškolské vzdelanie
stavebného smeru a najmenej tri roky praxe v odbore.
Stavebník môže uskutočniť stavby , stavebné úpravy a udržiavacie práce ohlásené podľa § 57 ods. 1 len na základe písomného oznámenia stavebného úradu, že proti uskutočneniu nemá námietky (§ 57 ods. 2 SZ)
Ohlásenie stavebných úprav
Stavebné úpravy, ktorými sa nemení vzhľad stavby a nezasahuje sa do nosných konštrukcií stavebník ohlási stavebnému úradu. Potrebujete:
- ohlásenie,
- LV alebo iný doklad, ktorý preukazuje vlastnícke právo k pozemku,
- súhlas spoluvlastníkov, pokiaľ nie sú všetci stavebníkmi,
- jednoduchý náčrt stavebných úprav v dvoch vyhotoveniach,
- technický popis stavebných úprav v dvoch vyhotoveniach.
Návrh na vydanie územného rozhodnutia
Potrebujete:
- návrh na vydanie územného rozhodnutia,
- situačný výkres v dvoch vyhotoveniach,
- rozhodnutia, stanoviská, vyjadrenia dotknutých orgánov štátnej správy a obce,
- záväzné stanovisko obce,
- stanovisko vlastníkov susedných nehn. k umiestneniu stavby,
- vyjadrenia správcov sietí technického vybavenia,
- doklady o rokovaniach s účastníkmi konania, pokiaľ sa viedli pred podaním návrhu,
- záverečné stanovisko o posúdení vplyvu stavby na životné prostredie,
- preukázanie vlastníckeho alebo iného vzťahu k dotknutým pozemkom,
- dokumentáciu spracovanú oprávnenou osobou v dvoch vyhotoveniach,
- návrh na nové využívanie územia,
- správny poplatok : 6,50 € pre FO, 16,50 € pre PO.
Žiadosť o vydanie stavebného povolenia
Potrebujete:
- žiadosť o vydanie stavebného povolenia,
- doklady, ktorými sa preukazujú vlastnícke, alebo iné práva k pozemkom a stavbám,
- kópia z katastrálnej mapy,
- územné rozhodnutie, ak bolo vydané,
- projektová dokumentácia stavby v dvoch vyhotoveniach,
- prehlásenie stavebného dozoru,
- kópia rozhodnutia súhlas o odňatí pôdy z PPF (LPF),
- záväzné stanovisko obce (v podstránke Tlačivá),
- právnická osoba predkladá kópiu platného živnost. listu alebo výpisu z OR,
- správny poplatok,
- doklady o rokovaniach s účastníkmi stavebného konania,
- posudok Regionálneho úradu verejného zdravotníctva,
- stanovisko Okresného riaditeľstva Hasičského a záchranného zboru,
- vyjadrenie, súhlas vodohospodárskeho orgánu,
- rozhodnutia, stanoviská, vyjadrenia orgánov štátnej správy,
- stanoviská správcov sietí technického vybavenia.